Genel

Beyoğlu’nun İğrenç Sokak Müzisyenleri

Selam ben Efecan. Ve yine bıktım sizden. Bana yine nefret edilecek, kin kusulacak bir konu buldunuz. Hey İstiklal müzisyenleri! Daha doğrusu Taksim’in iğrenç şovmenleri. Nasıl bir his korkunç performanslar ortaya koyarak insanların bir liralarını almak? Bütün boş dükkan önlerini kapmışsınız, resmen kafamızı şey yapıyorsunuz…. Ama kiralayacağım. O İstikal’deki bütün boş dükkanları kiralayacağım ve önlerine birer adam koyacağım. O adamlar tüm sokak şovmenlerine pislik yapacak. Huzurlarını kaçıracak. Bu çok yakında olacak.

“Efecan, İstiklal’de ne işin var len arabik misin?” tarzı sorular gelecekse eğer gelmeden yanıt vereyim: Beyoğluluyum abisi… Buranın çocuğuyuz, sorgulama istersen. Biteceksin İstiklal müzisyeni. Ya sen gideceksin buradan ya ben gideceğim. Aynı ipte iki cambaz oynamaz derdim ama burada tek bir taraf cambaz o da sizsiniz abisi!

Hayır hayır ben doğruca bir grubu hedef almak istemiyorum. Yani, bu şovmen topluluğunu tamamen ve doğruca hedef almak istiyorum. Yanlış anlaşılma olmasın. Ben, bu sapık şovmenlerin içerisinde belli bir grubu hedef almak istemiyorum. Neden abi biliyor musun? Çünkü linç yerim de ondan. Linciniz batsın. Şimdiden söylüyorum!

Bir grup çıkar, gitarlarını yumruklayarak koro halinde birtakım, ömrü hayatımda duymadığım, müziklerini bağırırlar. Bu müzikler son derece yöresel olur ama kötü anlamda. Yani mesela yöresel peynir, iyidir. Fakat yöresel müzik… Bir de birtakım sahte yöresel kıyafetlerle sahte yöresel iğrenç kokuşmuş müziklerini yapanlar var ama isim veremiyorum. Başarısızlar desem anlarsınız zaten… Ama şunu da çok samimi söylüyorum İstiklal Caddesi’nde eğlenceye dair en iyi şey: Maraş Dondurmacıları (ilizyonistleri). Üstelik şovlarını yapıyorlar ve üzerine bir de dondurma veriyorlar. Peki İstiklal şovmenleri? Hem paranı istiyorlar hem kulaklarını. Yok öyle yağma ama. Yöresel müzik aletlerinizi başınıza çalacağım. Sizi öyle alkış kıyamet cesaretlendiren ve telefonlarıyla deliler gibi sizi çeken izleyici kitlenizi de öpeceğim. O selfi çubuklarınızdan koca bir süpürge üreteceğim ve sizi meydana doğru süpürteceğim.

Bıktık abi, bıktık yani. Buradayız ve hiçbir yere gitmiyoruz. Alışın, kalite burada. Kaliteli yaşam tarzı bam diye inecek kafanıza. İyi müzik hakkımız ve bunu mümkünse sokakta dinlemek istemiyoruz.  Yallah Ankara meydanlarına.

Diğer öfke dolu yazım ve samimi yakarışımı okumak için buraya tıklayın.

No Comments

    Leave a Reply